Post Top Ad

Tuesday, November 9, 2010

Day 5 - How important you think education is?

adoiiyaiiii...letihla aku...dok marathon berblogging...al-maklumla dah lame xonline...kene qada' balikla..line xok,tu yang aku malas nak online..buat sakit ati jer....iskk....
haaa...kan dah xlarat nak menaip...tula, cabar lagi buat bende neh.....adesss....~






murid2...tau x betapa pentingnye pelajaran????tau kan????abes tu yang korang nak tau lagi buat ape??pikirla sendiri....hahahaha... tu pun nak tanye aku...adeyyaiii....tapi xpela,aku cite gakla... sedangkan dalam hadis pun ade cakap, "tuntutlah ilmu sampai ke negara cina" .... maknenye kite kenela blaja sejauh mane yang boley..xsemestinya kene blaja jauh2, tapi lagi banyak yg kite blaja lagi banyakla yg kite dapat... ilmu tu kan fardhu kifayah.... ~


ni pendapat aku plak : ilmu tu memang sgt penting.....bagi sesape pun.... tapi bagi aku,untuk memilih calon suami pun,aku kenekan syarat. syaratnyer kene ade ilmu.... at least setaraf ngan aku la...haha...(amik kau,rasekan...hehe)..bukan memilih, tapi ni la yang dikatekan kene cari yang sekufu ngan kite...cube korang fikir kalau xsetaraf, mesti ade perselisihan faham nanti...selalu aku dengar kes nie.sampai cerai pun ade...alasannye, gaji wife lagi tinggi...so,si husband xley terime..EGO la katekan.... lelaki nie sifat dier, pompuan xley lebih dari dier...tu la masalahnye...sebelum kawin,bley lak terime...dah kawin baru nak timbulkan isu.....isshhh..ape da....
2:09:00 AM / by / 0 Comments

No comments:

Post a Comment

Thank you. Your comment is much appreciated. MUCHAS GRACIAS ;)

Post Top Ad