Post Top Ad

Tuesday, March 8, 2011

Backdrop Tu Penting

burrppp....alhamdulillah...emm..kenyang makan nasi bungkus. biasela, orang bujang....tambah duduk hostel. mane ade dapur nak masak.so,beli kat luar je la....

abes je lab arini, terus keluar cari kedai mamak..hajat dihati nak makan roti pisang...tapi xkesampaian. brape kedai mamak yang aku pegi tadi pun xsempat nak kire..semua dah abes....waaa...sedih..sedih....memang xde rezeki nak makan roti pisang arini...last2 terus beli nasi jer...

emm...arini berjaya menyiapkan lab fotogrameteri aku....yang paling menggembirakan aku, group aku jer yang berjaya membentuk model 3D kat imej foto udara tu...haha....aku amat berbangga. terima kasih groupmate aku..apai...

mula2 asik error je untuk proses data....tensen aku....merah je....sakit ati...sakit mata
dan.....akhirnyaaaaaa.....terbentuklah model 3D..yess!!!penah tengok 3D????ala,macam korang tengok movie tu...samelah konsepnyer...cume ni ade calculation untuk adjustment, error untuk foto strip tu......
spect dier unik sket.....macam spect yang korang dapat mase tengok movie 3D...tapi ni mahal sketla..sebab ni untuk kerja2 pembentukan model.so,kenela pakai yang berkualiti sket untuk hasilkan produk yang berkualiti
ni la salah satu cabang dalam bidang yang aku belajar.....sains geomatik....very interesting....

ok..itu untuk info yang berkaitan pembelajaran aku untuk arini....aku nak bercerita pasal blog pulak....kenapa aku kata backdrop tu penting? sebab melalui backdrop tu, orang akan berminat nak mengetahui ape yang ade kat dalam blog tu...kalau backdrop menarik, orang akan lepak lame sket...tapi sebenarnye backdrop jer xcukup.....penulisan pun mestilah kene bagi menarik untuk mengekalkan pengujung yang datang kat blog kite....kalau citer yang same jer...orang bosan kot. so, variasikan sket cerita...barula diorang teringin nak datang blog kite lagi...

konsepnya samalah macam map, seseorang yang buat map tu kenela fikir macam mane nak attract orang untuk bace map yang dier buat. so backdrop seperti kaler kenela menarik perhatian...tapi biarlah berpada2..jangan sampai terover pulak.....so,kami yang belajar dalam bidang pemetaan ni kenela pandai bermain dengan warna...color perception tu penting...dan maklumat yang dier nak sampaikan mestilah jelas. baru orang faham...

entry posted by:




1:41:00 PM / by / 0 Comments

No comments:

Post a Comment

Thank you. Your comment is much appreciated. MUCHAS GRACIAS ;)

Post Top Ad