Post Top Ad

Thursday, March 3, 2011

Bersosial Itu Perlu

pic:credited to mr.google

assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh....selamat sejahtera..
arini..topik kita adalah : PERLUKAH BERSOSIAL??

jawapannya.....

haa..mestilah perlu..dengan cara tu kita boleh release tension, kenal dunia luar.....cuba korang bayangkan, kalau masa kita dihabiskan terperuk dalam bilik je...ape yang kita dapat?kalau study, xpela jugak....ni dier bantainyer tido sepanjang hari..kan xsihat macam tu...baik gi mane2 tengok persekitaran luar. dan bagi pendapat aku, dengan cara bersosial, kite akan jadi berani untuk menghadapi dunia luar...xcaye?kalau korang tengok kawan2 korang yang xske bersosial tu....mesti diorang akan bergantungharap sesuatu kat kita...sampaikan nak pegi beli air pun ajak temankan..padahal bukan jauh pun....sampai macam tu skali...

so,dengan cara ni..kite jadi lebih berani......

TAPI...!!!!

bersosial tu biarla kene gayanye....bukan dengan benda2 negatif....banyak benda kita boleh buat...bersukan, join aktiviti yang dianjurkan belia, jalan2 skali skala...macam2 lagi.....xsemestinya bersosial melalui media. kalau mengadap pc je, xsihat jugak...kalau keluar dah ade benifits lain....selain yang aku cakap kat atas, badan pun sihat, otak pun cerdas....sambil2 tu, sape2 nak kurus bleyla bakar lemak...hehe....

sekian..


*contest ANGGUNNYA WANITA BERHIJAB masih terbuka.....jom join.....lekas kome..lekas..

entry posted by:

11:19:00 PM / by / 1 Comments

1 comment:

  1. bersosial memang perlu...setuju sangat²....tapi jangan sampai bersoSIAL....hehehe ;-)

    ReplyDelete

Thank you. Your comment is much appreciated. MUCHAS GRACIAS ;)

Post Top Ad