Post Top Ad

Sunday, March 13, 2011

Makcik, Saya Akan Jaga Anak Makcik


hai dunia remaja sekarang..banyak betul dengan cerita2 menarik yang boleh dikongsi bersama. cakap je cerita ape....semuanya terdiri daripada remaja. dan taukah korang, remajalah penyumbang terbesar anak luar nikah?
kenape jadi?sebab xde usaha nak prevent...bile cakap salah mak bapak, orang akan cakap mak bapak xsalah. bile cakap diri sendiri salah, cakap mak bapak yang bersalah sebab xpandai didik, bile cakap masyarakat yang salah, xmengaku....cakap diri sendiri yang salah...so,sape yang salah sebenarnye?
sebenarnye semua salah...
diri sendiri salah, sebab membenarkan perkara tu jadi. si perempuan xkisah dipegang, dipeluk, dicium oleh si lelaki...katenye "xpela,mak ayah dah kenal...xlame lagi nak kahwin"....
mak ayah pun salah, xpantau anak2...jangan ingat bile anak dah besar, kite perlu ikut je cakap diorang. kite kat kampung, anak kat bandar...nak xnak kite amik tau dengan sape dier berkawan, duduk kat mane...bile ade lelaki datang rumah, cakap "xpe makcik,nanti saya tolong tengok2 anak makcik" (xkan nak tengok je beb)....yang si mak ayah pun cayelah 100% tanpa periksa asal usul si jejaka berkemungkinan si penghancur hidup anak tu...dapat yang ok, bersyukurlah. 
masyarakat pulak....emm...tengok je la jiran korang bawak masuk orang yang berlainan jantina. xkisahla kalau suami isteri....yang xde ikatan tu?xkan nak tengok ajer?jangan amalkan sangat xamik tau hal orang sebelah menyebelah....benda2 macam ni la kite kene prevent..

so, fikirlah.....wahai wanita,jangan biarkan diri korang menjadi xberharga dimata lelaki sebelum kahwin..perhubungan xmenghalalkan cara.....apepun,nikahla dulu..biarkan perhubungan tu halal... 

*join bloglist aku KLIK SINI

with love,

10:13:00 PM / by / 3 Comments

3 comments:

  1. tu la kan..riso tol anak2 remaja skang..sbb tu mak da kawin sya awal2lg...^___^

    ReplyDelete
  2. akak laagi riso..walaupon anak2 kecik lg..tp anything can happen kan kan? mintak dijauhkan laa...

    meh ke rumah..
    ~monday blues~
    keep in touch ye..♥♥♥

    ReplyDelete
  3. anak-anak remaja skrg kena lebih jaga diri agar tak terjerumus ke kancah maksiat....macam2 dah berlaku sekarang

    ReplyDelete

Thank you. Your comment is much appreciated. MUCHAS GRACIAS ;)

Post Top Ad