Post Top Ad

Saturday, March 12, 2011

Mestikah Aku Berhijab???

mungkin ini adalah salah satu isu sensitif dikalangan wanita yang xbertudung.tapi bagi aku, ianya bukan satu isu sensitif sebab kita sebagai umat Islam memang patut tau yang bertudung tu adalah wajib..bukan sebab fesyen atau lain2...WAJIB yer...jangan salah anggap pulak dengan entri aku ni...aku buat entri bukan sebab nak tembak mereka2 yang xbertudung...sapela aku ni untuk bercakap hal agama. tapi apa salahnya kita sebagai umat Islam saling nasihat menasihati dang ingat mengingati....betul x?

cool ke kalau xbertudung?bagi aku memang cool...tapi cool kat dunia je la..hot kat akhirat nanti..ape salahnya kite bertudung?xrugi apa2 pun kan...sebab xboleh nak berfesyen?sape cakap?sekarang ni dah berlambak orang yang bertudung tu berfesyen...lagi manis kalau bertudung...tapi berfesyen tu biarlah xmelanggar hukum agama...xde masalahkan...??

tau x selain daripada Islam mewajibkan wanita bertudung, bertudung tu jugak boleh menutup segala aib?kalau orang tengok kita free hair, macam2 fitnah bley jadi tau....xtakut dengan fitnah dunia & fitnah akhirat?

aku rase semua orang tau hukum xberhijab ni....mase skolah dulu pun ustazah ade ajar..so,xperlula aku explain panjang lebar. ingatla betapa azabnya diseksa di akhirat nanti..mungkin kat dunia kita terlepas dengan seksaan...macam mana kat sana nanti?jangan jadikan alasan 'belum dapat hidayah lagi' untuk memakai hijab...itu bukan satu alasan yang kukuh untuk elakkan daripada azab seksa. so,fikir-fikirkanlah...

*contest ANGGUNNYA WANITA BERHIJAB masih berjalan lagi....sape nak join amatlah dialu-alukan.... KLIK SINI
*maaf ye kepada yang terasa..xde niat pun..

entry posted by:



12:00:00 AM / by / 3 Comments

3 comments:

  1. aik,sama sikit2..hehe..

    http://cintailmu89.blogspot.com/2011/03/bertudung-vs-x-bertudung.html

    ReplyDelete
  2. My sis darjah 2 sekolah dekat sekolah wawasan dekat usj berapa tak ingat tapi majoriti budak dekat dalam kelas dia free hair (budak perempuan islam) and yang lawak nya bila time pendidikan islam boleh pulak bawak keluar tudung and sarong. Ceredik pulak mak bapak diorang ajar..

    ReplyDelete
  3. isu skrg ni bkn boleh @ tdk whether she want to wear hijab @ not..
    but, it MUST be wear..
    sorry to say.

    the truth is , hijab itu WAJIB dipakai..
    i prnh dgr ceramah ustaz ape ntah..
    katanya, nk brubah ke arah kebaikan itu bukan kehendak hati kita..
    tapi,kewajipan kpd kita ^_^

    hope this info can help u

    ReplyDelete

Thank you. Your comment is much appreciated. MUCHAS GRACIAS ;)

Post Top Ad