Post Top Ad

Wednesday, March 30, 2011

Negara Mana Punye Lesen Kereta Korang Amik ni???

haisshhh...berderau darah aku ni....takut pun ade..geram pun ade..rase nak maki orang pun ade...dahla aku ni xkawin lagi...adess..
balik kelas,terase lapor..terus aku memecut xsampai 60km/h motor aku untuk ke pasar malam...haa...ari ni ade pasar malam kat seksyen 7 shah alam..
memang macam2 la aku beli...biasela,nafsu dikala tengah lapar...kalau boleh,satu pasar malam tu aku nak beli...so,sempat tangkap roti john+kepok lekor+air tebu je...ok la tu...xley makan lebey2..kang gemuk plak...adusss...
nak dijadikan citer,time aku balik...lalu traffic light...kelajuan pun hang paling minima..dan berada di lorong yang betul....tetibe ade satu kete ni masuk lorong aku....dah masuk lorong baru nak kasi signal...adooiii....sape yang ajar gitu??macam mane bley lulus ujian memandu mase amik lesen ngan jpj dulu??nasibla sempat mengelak...kalau x,xberanak aku....haha....ape kene mengena beranak dengan kete tu ek???aiyoo...
kepada sesiapa yang membaca entri ni,jangan buat gitu tau....hormatla pengguna jalan raya yang lain....kalau masing2 berhemah,insyaallah xde kejadian yang xdiingini berlaku....

-bagi signal kalau nak belok kiri/kanan
-janganla memotong....kalau nak cepat,fikirkan jugak orang lain...ade lagi orang lain yang nak cepat....sabar..
-janganla break mengejut
-janganla berenti tengah jalan...tu bukan tempat parking....nak berenti,ketepi sket..bagi laluan kat kenderaan ain
-jangan cakap kat phone mase bawak kenderaan...
-jangan nak suka suki hon kat kenderaan orang lain walaupun dier xsalah...
-dll..

ingat balik waktu mula2 amik lesen dulu,camne cikgu tu ajar...aku sebagai pengguna motosikal ni..takut tau...hari2 kene lalu sebelah kenderaan besar daripada motor..kiri kanan plak tu....kalau dah asik berperangai macam tu jer...nak ajer aku langgar bontot kenderaan diorang tu,kasi pengajaran sket...walaupun aku tau motor aku pun akan rosak skali...huhu..geram amat!!!


*bile nak tamat tempoh P lesen kete aku ni.......lambat betul


salam peluk cium,
7:58:00 PM / by / 0 Comments

No comments:

Post a Comment

Thank you. Your comment is much appreciated. MUCHAS GRACIAS ;)

Post Top Ad