Post Top Ad

Thursday, April 14, 2011

Bila Malu Hilang Dalam Diri

ok..ok...entri terakhir untuk malam ni.....setelah aku jelajah kat fb dan blog orang lain...maaf yer kalau aku nak bagi sedikit kritikan di sini....bukan dengki ke ape ke...xde niat pun,cuma aku sebagai salah seorang bangsa melayu yeng beragama islam,kadang-kadang rase malu dengan sikap anak bangsa sendiri...kita hidup dalam komuniti ni kenela saling nasihat menasihati..memang xdinafikan,aku pun pernah buat salah..manusia xlari dari buat kesilapan..tapi bila dia tau dia buat salah, dia teruskan jugak dengan kesalahan tu..macam mane?

bangga ek letak gambar pegang2, peluk2, cium2?ape rasenye ek?aku xpahamla, ape kelebihannya letak gambar2 yang macam tu?adekah untuk menunjukkan yang mereka sangat bahagia?macam mane pulak dengan hukum membuka aib sendiri?emm..xtaula nak cakap macam mane..aku xnak letak gambar2 contoh...korang sendiri bley tengok kat fb korang...banyak..bersepah kan...xkurang jugak hebatnye jugak kat orang2 yang pakai seksi2, yang mengejutkan lagi, parents bergambar sekali ngan anak yang berpakaian seksi itu....mane peginye peranan mak ayah kat situ?adesss..pening2....yang ramai,melayu pulak tu....aduiii..malu...(sambil tutup muka dengan tapak tangan)

*jangan cakap sebab xdapat hidayah lagi....kalau kita xberusaha untuk berubah,benda tu xkan berubah sampai bila2...
*kita xtau bila kita akan mati, cuba bayangkan tengah posing maut sambil peluk2,pegang2,cium dengan berpakaian seksi..tetibe Allah amik nyawa kita...xsempat nak bertaubat tau...

fikir-fikirkanlah..
12:06:00 AM / by / 3 Comments

3 comments:

  1. dunia sekrang xmacam dahulu..errmmm!

    ReplyDelete
  2. btul apew yg cik yuz ckp..tp kn itu lh reality pd ms ini..

    ReplyDelete

Thank you. Your comment is much appreciated. MUCHAS GRACIAS ;)

Post Top Ad