Post Top Ad

Friday, June 24, 2011

Seharian Menjejak Sejarah Melaka

huh,kalau sehari jer nak jejak semua muzium kat bandar melaka,memang xsempat........sape kat sini yang minat pegi tempat2 macam tu??xramai kan yang minat sejarah....tapi tahukah anda, tanpa sejarah..xde peradaban dunia??eceh..terskema plak..tapi betul,ramai anak muda sekarang dah xminat nak tau pasal sejarah...xpayahla nak kaji sejarah luar sedangkan sejarah sendiri pun xtau...

ok..ok..malas nak bebel...nak tunjuk gambar sebenarnyer..seharian berjalan, sempat pegi :

- kota A Famosa
-bukit st.paul
-muzium istana kesultanan melaka
-bangunan stadhuys (muzium etnografi)
-muzium peranakan (baba nyonya -kat jonker walk)

yang lain,xsempat lagi...pasni nak naik muzium kapal plak... ;)

 cepat...cepat..keretapi nk jalan dah....
 jom mengadap sultan melaka jap...
 owh...dimanakah kekandaku sekarang ini....adakah kekanda baik2 saja di medan perang sana??? heheheh...
 owh...kekandaku hulubalang istana rupanya... :D
 meh belajar sejarah!
 berehat sebentar di bukit st.paul
 merdeka.!! merdeka !! merdeka !!
 p/s : tali barut british....huk..huk..huk..
 @jonker walk
 @jonker walk lagi...
 kincir angin belanda
bonus : tiup belon sebelum balik..hehe...

jomla datang melaka...xrugi pun..macam2 ade. tambah sekarang tengah berlangsung pesta sungai melaka....
3:26:00 PM / by / 3 Comments

3 comments:

  1. kami tak sempat NGADAP Suktan hari tu.. :-)

    ReplyDelete
  2. lamenye xpi melaka!!
    tah bile dpt pegi plak
    ^_^

    ReplyDelete

Thank you. Your comment is much appreciated. MUCHAS GRACIAS ;)

Post Top Ad