Post Top Ad

Sunday, October 9, 2011

Alhamdulillah...Tenang Jer Hati Ni....

salam satu malaysia... :)
arini satu lagi aktiviti aku join.... OPKIM...operasi khidmat masyarakat......arini buat khidmat masyarakat kat surau seksyen 7, shah alam.....


alhamdulillah...rase tenang sangat bile buat aktiviti kebajikan nih tambah2 kalau niat ikhlas kerana Allah Ta'ala...kite akan dapat rasa ketenangan tu..penat pun xrasa...

sesungguhnya Allah dah menjanjikan ganjaran kepada manusia yang ikhlas membuat sesuatu ke jalan Allah. bukan bersihkan masjid je dapat pahala, malah apa sahaja amalan yang diredhai Allah...so,jomlah kejar amalan yang boleh mendatangkan pahala kat kite....boleh topup pahala :)
tapi ingat, buat sesuatu mestilah Lillahi Ta'ala....

*Apabila mati seseorang itu maka terputuslah amalannya kecuali tiga perkara : sedekah jariah, ilmu yang termanfaat dan anak yang soleh mendoakan untuknya (Hadis yang diriwayatkan daripada Abu Hurairah)
12:50:00 AM / by / 1 Comments

1 comment:

  1. alhamdulillah..wahai jiwa2 yang tenang, sesungguhn ya ketenangan itu datang dari mengingatiNya^^

    ReplyDelete

Thank you. Your comment is much appreciated. MUCHAS GRACIAS ;)

Post Top Ad