Post Top Ad

Monday, February 18, 2013

untuk kaum hawa yang tak tau pasal kereta

assalamualaikum, selamat malam...abes dinner baru teringat nak update blog. sila abaikan typo  (jika ada)

ni aku nak cite sket perjalan kehidupan aku arini. pagi tadi aku nak gi keje, yelah..macam orang lain gak, siap2, mekap2,bedak2 sket..at least xdela selekeh je gi keje..maklumla, menjaga profesionalisma katekan..haha...

kuar rumah, pegi ke lifndan turunlah aku menuju ke kereta kesayangan aku....

dan tiba2............,,

oh my carrrrrr.....scratch!!!! sape buat????siap kemek sket. langar lari...puiihhhh...ni yang nak keje csi nih...sape xsakit ati kete kesayangan jadi macam tu..bayar pun xabes lagi weh!!

tapi ape bleh buat, nak claim insuran pun, xtau sape yang buat...nasib baikla luka ringan je...tapi yang kemek2 tetap kemek,jawapnye kene ke kedaila..tapi nak pow duit abah aku...nak jugak..nak jugak...

tapi dengan bantuan benda alah yang dalam gambar ni, segala internal scratch hilang 100%....adela budak opis aku sarankan bawak gi polish je, tapi aku rase macam xberbaloi plak bayar rm100-/+ tapi scratchnye kecik sangat.. so, aku amik keputusan, polish/wax sendiri...naik berpeluh mengerjakan sorang2...dahla buat malam2 buta...tapi xpe, sangat berpuas hati dengan hasilnye.harga pun xmahal..heheh...

so,kakak2 adik2 yang xtau hal2 kereta ni, belajarla dari orang yang berpengelaman especially kat abang2 yang memang pro bab2 kereta.. kalau xde pun,bley rujuk kat forum2 kat tenet..banyak...kalau xtau,main hantar je kereta ke kedai, memang kene kunyahla ngan tauke kedai tu...kaw2 kene sedut duit korang...tambah2 kite ni perempuan...jangan sampai diorang amik kesempatan

dan terimalah.....cecair yang aku gunakan untuk hilangkan scratch kat kereta...tadaa.....

11:06:00 PM / by / 1 Comments

1 comment:

  1. wah nice info.mmg betul pun,org ppuan sllu kn tipu kalau bw kereta gi bengkel huhu....

    ReplyDelete

Thank you. Your comment is much appreciated. MUCHAS GRACIAS ;)

Post Top Ad