Post Top Ad

Wednesday, July 10, 2013

Gunung Angsi, Negeri Sembilan

Assalamualaikum...selamat berpuasa kepada seluruh umat Islam yang membaca entri ni :)
arini nak publish 1 lagi entri berkenaan camping & hiking. entri sebelum ni aku ade citer pasal perkhemahan kat Lata Hammer. So kali ni kat Gunung Angsi plak. Cadangnya nak pergi mendaki Gunung Rajah kat Bentong, tapi disaat akhir plan bertukar...

Ok, Gunung Angsi ni terletak kat Taman Rekreasi Ulu Bendul. Kalau korang lalu Bukit Putus untuk ke  Kuala Pilah memang akan jumpela. Ketinggian dalam 825m dan mengambil masa selama 3-4jam untuk sampai ke puncak. tapi disebabkan kitorang ni bukan pro dalam hiking, baru nak jinak2...4-5jam jugakla...tu   pun dah sampai ketar lutut dah..haihhh...





kalau korang naik ikut trek Ulu Bendul ni, kene bayar RM5 untuk permit mendaki. tapi kalau korang naik ikut trek lagi satu (bukit ape tah) kalau xsilap aku, free je....

mula2 nak mendaki tu, adela bebudak skolah yang camping kat situ pun naik. kitorang pun ape lagi.....mulala kuar kata2 "apela.....tak mencabar langsung. budak skolah pun bleh naik rileks je!"....hahaha....rupanya diorang sampai kat kaki bukit je......

so untuk pendakian seterusnya mulala rasa menyesal sebab cakap macam tu...... OMAKKKK AIIIII......sakit kaki, raso nak tocabut lutut den!berapa kali berhenti & rasa give up nak naik. tapi tetap meneruskan perjalanan. rasa xpuas kalau xsampai puncak


ok..ni baru kat kaki bukit...


...rupanya budak skolah tu sampai sini je...grrrr!!


dan ni baru sampai checkpoint pertengahan...bile mau sampai hoiiiii.....berenti jap

....dan akhirnya.....

SAMPAI JUGAK PUNCAK GUNUNG ANGSI



lepas posing bagai....kitorang tido jap dalam 1-2jam untuk recover balik tenaga yang dah banyak hilang......

perjalanan diteruskan untuk turun dari gunung angsi...

....................dan tetibe..................


jumpa ni.....


...dan ini.......

haihhh....dah xde name lain gamaknye....

*naik gunung, balak yang tumbang dinamakan "Lazy Log"...turun gunung "Big Dick" plak.....sampai sekarang aku dok pikiaq, awat depa letak nama tu?nama lain xdak dah ka???adoiiii.....pakat gelak ramai2 je la... :D
4:40:00 PM / by / 1 Comments

1 comment:

Thank you. Your comment is much appreciated. MUCHAS GRACIAS ;)

Post Top Ad