Post Top Ad

Friday, July 11, 2014

Indahnya Bercinta Selepas Nikah

assalamualaikum...salam jumaat, selamat pagi readers

sahur apa tadi?aku, sejak2 jadi bini orang ni kena belajarla bangun awal sediakan sahur....kalau tak tu, tunggu arwah mak aku kejutkan je la..tau2 je semua dah terhidang atas meja.


tapi..seronokla...pengalaman menarik!!tapi paham-paham je la...orang baru2 kawen ni, masak simple2 je. yela, makan berdua je....masak banyak jenis, tak abes...hubby plak jenis makan tak banyak lauk. kadang2 tu, satu jenis lauk pun dah cukup janji berkuah. aku pulak tak boleh...at least kena ada 1 lauk, 1 sayur....haa..tu salah satu perbezaan. tapi perbezaan tu la yang buat kami serasi & sekarang ni pun masih belajar terima perbezaan masing2.... ok, baru tau hubby jenis susah nak bangun tido!!!kalau zaman bujang  dulu,cepat je nak bangun kalau nak jumpa..hahaha

#throwback #akuterimanikahnya

bila bercakap pasal bercinta selepas nikah ni....seronok tau yang bujang kawen cepat2. benda yang tak disangka-sangka je yang berlaku. kalau dulu masa bujang2, hati cepat je panas.sikit2 nak gaduh...benda kecik pun boleh jadi besar. tapi bila dah kawen ni, semua benda jadi sweet...eceh! tapi jangan ingat takde dugaan
kalau dulu salah sikit je startla gaduh2 masam muka 1-2minggu....sekarang ni memasing bleh tolak ansur. gaduh2 tu adela jugak, konon nak masam muka...sekali kena cak2 tergelak jugak terus tak jadi gaduh. ok, tengah gaduh nak balik raya sebelah mana dulu ni

#throwback honeymoon kat cameron highlands. nak jalan2 pegang tangan, peluk pinggang/bahu...takde masalah...dah halal. janji jangan lelebih, kang orang sekeliling muntah hijau "macamla kau sorang dah kawen".... tapi ada aku kesah? nabi pun suruh jalan pegang tangan (yang dah halal la) untuk mengeratkan kasih sayang tu..

aku ngan hubby memang sentiasa pegang tangan kalau jalan2, tambah2 kalau ramai lelaki kat tempat tu....cepat2 je dia pegang tangan...konon2 takut kena ngorat letew sila cakap euwwww

yang penting selepas kawen ni, rezeki yang tak dijangka datang bertubi-tubi....alhamdulillah....nikmat berkahwin... aku sedang menghasut yang bujang kawen

"saya ada awak, awak ada saya...and kita saling melengkapi dan akan menerima kelebihan & kekurangan masing2. thank you so much for being my boyfriend dunia akhirat :) " - feeling happy

padan muka korang, kompom korang rasa loya nak muntah, pitam baca entri ni....lain kali sila sediakan bekas muntah sebelum bukak entri aku....heeeee


*ada orang tu, aritu nak ajak sangat main osom...lepastu kalah...merajuk sampai tertido...hikhik
11:29:00 AM / by / 1 Comments

1 comment:

Thank you. Your comment is much appreciated. MUCHAS GRACIAS ;)

Post Top Ad